Kierunki pracy wyznaczone po obserwacji wstępnej dla poszczególnych etapów rozwoju:
ROZWÓJ POZNAWCZY
• praca nad rozwojem myślenia przyczynowo – skutkowego (układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych, wyciąganie wniosków);
• praca nad orientacją w przestrzeni (zabawy z elementami kodowania)
• praca nad wypowiadaniem się pełnym zdaniem (opowiadanie nt. wysłuchanej bajki, obejrzanej ilustracji itp.)
• ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową (zabawy typu „znajdź różnicę);
• wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (rozpoznawanie pór roku, powiększanie świadomości ekologicznej)
ROZWÓJ SPOŁECZNY I EMOCJONALNY
• praca nad radzeniem sobie z trudnymi emocjami,
• motywowanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad,
• wzmacnianie więzi między dziećmi w grupie,
• motywowanie do używania zwrotów grzecznościowych,
ROZWÓJ FIZYCZNY
• doskonalenie motoryki małej (praca nad prawidłowym chwytem oraz posługiwanie się nożyczkami)
• motywowanie do samodzielnego jedzenia,
• doskonalenie sprawności fizycznej – zwinności ruchów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz