piątek, czerwca 19, 2020

Kto najszybszy? Kto najważniejszy?


 Witam, dziś kochani zapraszam do wysłuchania wiersza
M. Berowskiej pt. "Kto najszybszy? Kto najważniejszy?".

W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.
Odpowiedzcie teraz na poniższe pytanie:
 1. Jakie pojazdy występowały w wierszu
2. O co sprzeczały się pojazdy?
3. Który pojazd jest najszybszy?
4. Jak poruszają się te pojazdy?
5. Jakie znacie inne pojazdy, które poruszają się po drogach, w powietrzu i po wodzie?
No następnego zadania zaproście mamę, tatę, rodzeństwo... Rodzic włącza muzykę raz żwawą, raz spokojną. Zabawa ruchowa pt. „Jedziemy samochodem, idziemy pieszo” .
Stoicie w rozsypce z krążkami, które są kierownicą, i naśladujecie jazdę na wakacje samochodem, trzymacie krążki - kierownicę, dopasowujecie ruch do zmieniającego się tępa utworu muzycznego, gdy usłyszycie melodię, która zaprasza do marszu, krążki zamieniacie w siatkę na zakupy i spacerujecie.
Na koniec wykonajcie poniższą kartę pracy:
Źródło: http://angielskiebajanie.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz