wtorek, listopada 03, 2020

Jesienne piosenki i wierszyk o jeżyku


W październiku nauczyliśmy się dwóch jesiennych piosenek. Jeśli macie ochotę pośpiewać je w domu, to kliknijcie w linki do piosenek.

"Dla mnie i dla ciebie" - to spokojna piosenka, dzięki której dowiedzieliśmy się jak brzmi pianino, wiolonczela i skrzypce. Pamiętacie? 



1.Idzie Pani Jesień, Idzie Pani Jesień

Dary w koszu niesie, dary w koszu niesie.

Dla mnie i dla ciebie mała sikoreczko.

Dla mnie i dla ciebie mała sikoreczko.


2. Idzie Pani Jesień, Idzie Pani Jesień

Dary w koszu niesie, dary w koszu niesie

Dla mnie i dla ciebie ruda wiewióreczko.

Dla mnie i dla ciebie ruda wiewióreczko.


"Co jesienią w parku gra?" Pamiętacie?



1. Co jesienią w parku gra? Listek nuci: właśnie ja, 
bo szeleszczę szu, szu, szu i kołyszę park do snu./2x

2. Kasztan woła: oj, nie, nie, przecież słychać tylko mnie,
głośno bębnię ram, tam, tam i z żołędziem w parze gram./2x

3. Wtem do parku wpada wiatr, dmucha, wyje, że aż strach.
gwiżdże w uszy wiu, wiu, wiu, aż brakuje wszystkim tchu./2x

4. Jesień mówi: szkoda zwad, można w zgodzie pięknie grać.
Wietrzyk, kasztan, żołądź, liść wielki koncert dadzą dziś./2x

WIERSZ O JEŻYKU - cały czas się go jeszcze uczymy. Może spróbujecie sami powiedzieć ten wierszyk mamie i tacie?

JEŻ
Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
A, cóż to jest za groźny zwierz?
To jest, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż – tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze…
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi.

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz